Om

Musik är inte det enda i mitt liv, men väldigt mycket.

Lite om mig:

Född i Falkenberg och uppvuxen i Eslöv. 

Gymnasietiden blev på S:t Petri musikgymnasium i Malmö. Jag ville i och för sig hellre ägna mig åt kemi, men föräldrarna tyckte att musik var bättre...så jag gjorde som de sa. 

Familj och barn blev det sen, i all korthet.

Barnen är min största stolthet, så klart. 

Utbildning;

Ämneslärare i musik grundskola/gymnasium, Musikhögskolan Malmö 1984

Pianopedagogexamen, Musikhögskolan i Malmö 1984

(gick alltså dubbelutbildning, tuffa år.) 

Bildlärarbehörighet 1995

Orgelspelarutbildning 1997

Forskarutb. musikpedagogik 1990 - 1999

Gregorianik 2010


Arbetslivet:

Musiklärare i Lunds Kommun och Malmö Stad 1984 - 1999

Kantor deltid, Västerstads pastorat 1999 - 2000

Kantor heltid, Kävlinge pastorat 2000 - 2005

Medansvarig för kör och musik i Vår Frälsares katolska församling

i Malmö, 2003 - 2006/07

Kantor heltid, S:t Hans församling i Lund 2006 - 2012

Organist heltid, Södra Sandby församling 2012 - 2025

Enskild firma och frilans 2026 -


Under dessa år har jag såklart spelat och haft massor av olika roliga uppdrag som musiker, allt från teatermusiker till krogunderhållare, skivinspelningar (inga egna), rock, jazz, visor...nästan allt som tänkas kan. Skrev på 80-talet ut mängder av noter på schlagerlåtar till folk som ville skicka bidrag till melodifestivalen. På den tiden gällde kassettband, papper och penna, och jag var snabb, så jag fick massor av uppdrag. Och så fick jag en gång  sitta med i juryn på stora finalen, riktigt roligt.


Och så allt det där som också är roligt

Trädgården är underbar, en fin plats där jag med spade och sekatör får njuta ordentligt. Och jag älskar mina symaskiner även om det går i perioder när jag hinner.

Har ägnat en stor del av mitt liv åt kampsport inte minst tillsammans med mina barn som nästan växte upp i "dojon". Malmö Budokwai var en fin plats som jag tyvärr fick lämna när jag sen flyttade till Lund 2007 och kvällarna inte räckte till. Som kyrkomusiker arbetar man många kvällar, det är ju då körerna övar... Jag tränar numera iaido, sedan 2020. Det är mindre konditionskrävande. Har precis gått över till en klubb här i Lund, så nu är det cykelavstånd!

Sedan dyker jag, längtan till havsbotten är omättlig, allt underbart smått och stort, en alldeles egen värld som gör mig ödmjuk inför livets storhet. Min älskade man Håkan, som också är min dyk-buddy, är med.


Kati

Ring nuMejla ossHitta oss